Z branży

  • Programy lojalnościowe dla klientaProgramy lojalnościowe dla klienta
    Coraz częściej można spotkać się w sklepach z tzw. programami lojalnościowymi dla klientów. Najlepiej widać je w sklepach spożywczych i hipermarketach, gdzie oferowane konsumentowi są różne promocje, związane z premiowaniem …
  • Sklepy za pięć złotychSklepy za pięć złotych
    Sklepy oferujące tysiąc drobiazgów za cztery czy pięć złotych przyciągają klientów. Można tam nabyć ciekawe i niedrogie gadżety za dosłownie grosze. D wyboru są drobne bibeloty do mieszkania, takie jak …

Najnowsze komentarze

    Strony

    Dowód zakupu

    Jednak, gdy tych klientów zbierze się znacznie większa liczba, pozycja nawet największego sklepu może stać się zagrożona. Lecz o tym nieco później. Oczywiście klient nie może wejść do sklepu i nie może robić w nim awantury, gdy sam ma coś na sumieniu. Jeżeli umyślnie zniszczył buty czy torebkę, tylko po to by otrzymać nową, powinien pożegnać się z możliwością reklamacji. Ponadto w świecie zakupów istnieje jedno podstawowe prawo. Jest nim posiadanie paragonu, czyli dokumentu, który upoważnia nas do reklamacji. Właśnie o tym są najczęściej ulotki i pisma, które wiszą w całym sklepie. Mimo tego klient nie zawsze bierze je na poważnie i myśli, że ma przewagę w każdej sytuacji. Nic bardziej mylnego. Paragon jest dowodem zakupu. Według prawa Unii Europejskiej każdemu klientowi przysługuje możliwość reklamacji do dwóch lat od daty zakupu. Okres ten nie powinien być ani krótszy ani dłuższy. Oznaczać to może, że dwa lata to optymalny czas, w którym wszelkie przedmioty, jakie kupimy będą działały poprawnie.

    Comments are closed.