Jak sprawdzić ruch na stronie internetowej?

Jak zmierzyć ruch na stronie internetowej

Wraz z popularnością internetu, życie codzienne i towarzyskie w dużej mierze przeniosło się do sieci. Najbardziej powszechne stały się portale społecznościowe, platformy informacyjne, internetowe sklepy, ale również witryny utworzone przez ludzi, mających coś ciekawego do opowiedzenia lub pokazania.

Konwersja

Byt każdej domeny zależny jest od częstotliwości odwiedzin potencjalnych zainteresowanych lub od oznaczenia umowną ikonką, rejestrującą ilość wejść na daną stronę oraz jej popularność. Tak dzieje się z kanałami umieszczonymi na platformie YouTube, gdzie można umieszczać videoblogi, krótkie filmiki z ciekawymi wydarzeniami lub inne obrazy wpisujące się w określoną kategorię.

Zasadą jest, że im więcej wejść, tym większe korzyści otrzymuje właściciel kanału lub strony internetowej, a co za tym idzie – otrzymuje wyższe profity z różnych, dodatkowych. Jednak trudno jest policzyć ilość osób interesujących się tematem, ponieważ konwersja, czyli wejście w interakcję z umieszczoną na stronie reklamą, nie jest równoznaczna z pojedynczym odwiedzeniem strony.

Ruch na stronie – narzędzia analizujące częstotliwość odwiedzin stron internetowych

Dokładną liczbę określają specjalne narzędzia, zaprogramowane do liczenia i zapamiętywania ilości wejść w ciągu określonego czasu. Do najpopularniejszych należą:
– SimilarWeb – to narzędzie zbierające i analizujące informacje o częstotliwości wejść przez pojedynczego użytkownika. Dzięki temu narzędziu można porównać poziom zainteresowania stroną z
wynikami konkurencji. Dane są ukazywane w formie wygodnego i
bardzo czytelnego raportu. SimilarWeb w wersji podstawowej jest
narzędziem darmowym, lecz w momencie chęci uzyskania dokładniejszych danych należy opłacić subskrypcję.
– Semstorm – to narzędzie analityczne, umożliwiające porównywanie konkurencyjnych stron, wyszukiwanie stron z największą ilością wpisanych słów kluczowych, na których można spodziewać się największej frekwencji oraz prezentowanie najwyżej pozycjonowanych stron,
– Matomo – narzędzie zbierające informacje i rejestrujące ruch na stronie a jego zadaniem jest: opracowywanie informacji o wchodzących na stronę, raportowanie ruchu, a także jego monitorowanie w czasie rzeczywistym; narzędzie to ma możliwość pobierania linków wychodzących, wysyłanie pocztą e-mail sporządzonych raportów i sprawujące wiele innych funkcji.
– Alexa – to jedno z najbardziej popularnych narzędzi przeznaczone do badania statystyk stron konkurencyjnych; przyjmują ono postać swoistego rankingu, w którym porównywana jest liczba odwiedzin wszystkich serwisów objętych monitoringiem. W tym narzędziu, podobnie jak w kilku innych, wersja podstawowa jest bezpłatna, natomiast rozszerzenie funkcjonalności wiąże się z wniesieniem opłaty.

Bezpłatne połączenie z konsultantem

Inną formą przyciągnięcia zainteresowania klienta oferowanym produktem, a tym samym zapewnienie sobie częstszych odwiedzin na stronie, jest umożliwienie mu odbycia bezpłatnej rozmowy z konsultantem za pomocą bezpośredniego połączenia aktywowanego z danej strony. To bardzo proste i skuteczne narzędzie komunikacyjne, przedstawione w postaci aktywnej grafiki słuchawki telefonicznej. Wszelkie informacje o narzędziu można znaleźć na stronie http://site-call.pl/.

Zaangażowanie

Ważnym wskaźnikiem ruchu na stronie jest zaangażowanie uczestników odwiedzających portale; pozostawienie śladu w postaci komentarza czy emotikony lub udostępnienie linka do strony, pozwala narzędziom analizującym na ujęcie tej reakcji w statystykach i raportach. Dzięki tej formie rozprzestrzeniania się informacji o konkretnej stronie właściciel witryny ma szansę na zdobycie większej popularności wśród użytkowników mediów społecznościowych czy innych domen.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *