Czy da się zapewnić gościom hotelowym bezpieczeństwo?

Bezpieczeństwo gościa hotelowego jest bardzo ważne. Nie chodzi tutaj tylko i wyłącznie o to, żeby nic się jemu nie stało, ale także ochrona danych osobowych i wszelkie prywatne informacje muszą zostać odpowiednio zabezpieczone przez hotel. Jest to dlatego tak istotne, ponieważ czasami do hotelu przyjeżdżają znane osoby, które nie chcą, żeby cały świat dowiedział się o tym gdzie są, a także zwykli ludzie mają czasami swoje tajemnice, które nie powinny wychodzić na światło dziennie.

Przewidywanie nieprzewidywalnego

Bardzo często cały hotel myśli, że jest przygotowany na wszystko. Jednak czasami wydarzą się takie historie, które pokażą, że nigdy hotel nie będzie w 100% gotowy na wszelkie sytuacje. Podczas nieprzewidywalnej sytuacji mogą zawieźć ludzie, procedury albo cały system zabezpieczeń. Dlatego tak istotne jest, żeby starać się przewidzieć nawet najbardziej absurdalne sytuacje, tak żeby być przygotowanym na każdą ewentualność. Mogą to być bardzo istotne wydarzenia jak pożar, a także mniej poważne jak zgubione karty hotelowehttps://www.automatykahotelowa.pl/produkt/korytarzowy-czytnik-kart/ – przez całą rodzinę.

Podstawa bezpieczeństwa

Najszybciej na zagrożenie musi zareagować personel. To on musi zostać odpowiednio przeszkolony na wszystkie ewentualności. Podstawą powinno być szkolenie z pierwszej pomocy, ponieważ jeśli personel przechodzi po korytarzu i ktoś zasłabnie to musi mu zostać udzielona pierwsza pomoc. Panie, które wymieniają pościele i ręczniki posiadają karty hotelowe do pokoi, wchodząc do pokoju mogą spotkać osobę, która źle się czuję i także muszą szybko i dobrze zareagować.

Bezpieczeństwo pobytu

Kolejny ważny aspekt to komfort klientów hotelu. Ważne jest tutaj to, żeby po hotelu przemieszczali się głównie klienci hotelu. Pozwoli to na szybką identyfikacje ich w przypadkach złego zachowania. Także znane osoby wolałyby poruszać się wśród gości hotelowych, a nie masy fotoreporterów i osób, które chcą autograf, dlatego jeśli do hotelu ma przyjechać bardzo znana osoba, należy starać się ukryć tę informację.

RODO

Nowa ustawa, która ma za zadanie chronić wszelkie informacje o ludziach zabrania podawania innym danych wrażliwych, czyli pochodzenia rasowego lub etnicznego, poglądów politycznych, przekonań religijnych lub światopoglądowych, przynależności do związków zawodowych, danych genetycznych, danych biometrycznych, danych dotyczących zdrowia, seksualności i orientacji seksualnej osoby.

Dane, które powinny być zawsze chronione, nawet bez ustawy RODO to: imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres email, numer telefonu, numery dokumentów (dowód osobisty, paszport), kont i kart, status rodzinny.
Dlatego personel hotelowy powinien być bardzo dobrze przeszkolony, a także zarządzający hotelem muszą mieć do nich pełne zaufanie, ponieważ to właśnie osoby, które pracują hotelu i mają styczność z klientami, mogą uzyskać jak najwięcej danych wrażliwych. Obsługa recepcji przy pierwszym kontakcie z klientem, a także osoby sprzątające pokój, które posiadają karty hotelowe i wchodzą do pokojów hotelowych muszą wiedzieć z czym wiąże się udostępnienie danych wrażliwych gości hotelowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *